Krize 2020 převedla velkou část pozornosti a prodejů online – chtě nechtě. Menší firmy, které tak dosud výrazněji na internetu nepůsobily tak zjišťují, že bez sociálních sítí to nepůjde. A co teď? Zkušenosti ve firmě jsou mizivé a se zájmem je to podobně…Poradíme vám jednoduché kroky, jak se můžete sami do fungování na sítích postupně dostat.
Tým agentury Salesforce dal dohromady 7 základních tipů pro malé podniky. Okamžitou virální trakci nezaručují, rozhodně ale dávají dobrý základ pro to, abyste na sítích začali fungovat efektivně.
1. Nemůžete tvořit obsah? Přebírejte!
Tvorba „čerstvého“ a zajímavého obsahu na každodenní bázi je docela závazek. Nemusíte se na něj ale tolik upínat, stačí znát relevantní zdroje, ze kterých můžete čas od času obsah přebírat. Vyzkoušejte třeba: Pocket, Flibboard nebo Feedly, a nezapomeňte uvést zdroje.:)
2. Soustřeďte se na vizuální stránku
72 % uživatelů preferuje při rozhodování se ke koupi videa před manuály. Tvorba video obsahu navíc nemusí být vůbec složitá. Existuje totiž už celá řada aplikací, ve kterých můžete natočený obsah upravit přímo v mobilu. Patří mezi ně například Vimeo Create nebo Fimora.
3. Zapojte fanoušky
Vylaďte si engagement příspěvky, které svádí k interakci – soutěže, hlasování, otázky, kvízy, kalkulačky…možností je celá řada, jen je využít.
4. Zapojte zaměstnance
Autentický obsah přímo z firmy – od zaměstnanců o zaměstnancích zafunguje vždycky. Kdo by se totiž nechtěl podívat do zákulisí.
5. Zařaďte sezónní a aktuální posty
Na mysli máme nejen obsah reflektující roční období, ale i společenské události. Humoru a nadsázce se v tomhle případě meze nekladou, jen doporučujeme zůstat na distanc od politiky.
6. Používejte ty správné hashtagy
Dejte si trochu práce s analýzou hashatgů a posuňte se dál než jen k používání hashtagu s názvem firmy. Používejte hashtagy, které pokryjí vaši oblast působení, dané konkrétní téma i aspekty, které mohou zajímat fanoušky. S analýzou hashtagů vám pomůžou například aplikace jako Display Purposes nebo Focalmark.
7. Mějte přehled, jak si vede konkurence
Přehled situace na sociálních sítích vašich konkurentů vám dá například aplikace Buzzsumo.
Tak do toho! Nejdůležitější je začít a věnovat se sítím s radostí – fanoušci se pak dříve nebo později přidají.