Mezníky 2020:Brandy žijí online

O tom, jestli je print mrtev, se v marketingových vodách už pár let diskutuje. Až 2020 ale možná ukáže, jaká je realita. Jedno víme ale už teď – globální pandemie s nárazovým omezováním fyzických aktivit udělala z internetu doslova jediné bezpečné místo pro brandy. Jak důležitá je tedy online propagace pro prodej? Průzkum americké společnosti OnePoll přinesl bližší pohled na situaci.


O tom, jestli je print mrtev, se v marketingových vodách už pár let diskutuje. Až 2020 ale možná ukáže, jaká je realita. Jedno víme ale už teď – globální pandemie s nárazovým omezováním fyzických aktivit udělala z internetu doslova jediné bezpečné místo pro brandy. Jak důležitá je tedy 
online propagace pro prodej? Průzkum americké společnosti OnePoll přinesl bližší pohled na situaci.

Stačí se podívat okolo sebe…během karantény dost možná začaly na internetu běžně nakupovat i vaši rodiče, kteří do té doby preferovali zaskočit si do samoobsluhy. Přesun nákupní síly na internet tak rozhodně není jen teoretický fenomén, ale 100% fakt. Zároveň to ale znamená, že v online propagaci začalo být ještě víc soutěživo a těsno. Zdaleka tak už neplatí to, že lidé jdou na internet hlavně za výhodnější nabídkou. Do hry ještě víc vstupuje i dojem – profesionalita a kvalita. Zkrátka, klíčovým faktorem je nejen za kolik, ale i prezentace, která ujistí, že nekupujete zajíce v pytli. I proto se americká OnePoll dala do průzkumu mezi 2 000 Američany a 500 majiteli středních a menších firem. Výsledky ukazují, že pokud jste digitální marketing doteď brali jako nutné zlo, je na čase začít brousit online strategie.

  • 3 ze 4 dotazovaných se shodlo, že si mnohem víc všímají toho, jak se společnost prezentuje online, oproti dřívějšku.
  • 82 % oslovených odradí od nákupu neprofesionální, nefunkční a zastarale vyhlížející webové stránky. 6 z 10 uvedlo, že je zklame, pokud vyhledávaná společnost nemá moderní webovou prezentaci, a dokonce až polovina považuje za zvláštní, pokud firma nemá nebo má, ale aktivně a poutavě nespravuje, profily na sociálních sítích.
  • Za rok takto lidé upustí až od 24 nákupů online.
  • A prozření přinesla i čísla na straně podnikatelů – podle 92 % procent majitelů firem ovlivňuje vyznění jejich webových stránek přímo prodeje.
  • 73 % malých a středních podnikatelů si spravuje sociální sítě na vlastní pěst.

Čísla jsou to výrazná a mluví jasně. Komplexní, profesionální a zároveň autentická online propagace už dávno není jen něco navíc, ale esenciální nástroj komunikace a prodeje. Co teď? Měli byste hned zítra poptat dvě až tři reklamní agentury? Pokud nechcete plýtvat čím dál cennější firemní finance, spolehněte se skutečně na vlastní zdroje. Kdo jiný by měl mít nejlepší podklady pro obsahový marketing o vaší společnosti než vy sami! A pokud byste potřebovali v začátcích pomoct a nasměrovat, vsaďte raději na nezávislé profesionály– jednotlivce, kteří vám efektivně pomůžou přesně v té oblasti online marketingu, která vás zrovna nejvíc pálí.

Profesionálové z PPC ONE jsou vám flexibilně k službám.

Přejít nahoru